3551950

رازهای رسیدن به ثروت و هرآنچه لازم است درباره ی آن بدانید

تاریخ انتشار : 2022-12-22 16:07:00
3

قبل از اینکه به زازهای رسیدن به ثروت و هر انچه لازم است در باره ی آن بدانید، بپردازیم” راز مهمتری وجود دارد و باید بدانیم، که کمتر کسی به آن اشاره کرده و از این باور و دیدگاه مهم خیلی راحت نادیده گرفته شده است، و این باور این است که شما در مرحله اول باید بدانید و بپذیرید و باور داشته باشید که ثروتمند شدن و غنی شدن حق مسلم و الهی ما انسانهاست، چرا؟ چون ما اشرف مخلوقات هستیم” و مآموریت ما در این سیاره خوشبخت زندگی کردن و ثروتمند بودن می باشد، و آمده ایم تا خوشبختی را در همه ابعاد زندگی تجربه کنیم.

برنامه-ریزی-برای-خوشبختی
برنامه-ریزی-برای-خوشبختی

در واقع ما به این سیاره آمده ایم و اینجا هستیم” تا هدفمند زندگی کنیم، و به پویایی و تکامل برسیم” و باید برنامه ریزی کنیم برای زندگی کردن واقعی نه اینکه فقط برای زنده ماندن تلاش کنیم.

رازهای رسیدن به ثروت کدام‌اند؟ آیا برای ثروتمند شدن باید کارهای عجیب و فوق‌العاده انجام داد؟ آیا امکان ثروتمند شدن برای همه وجود دارد؟ آیا ثروتمند شدن در مدت زمان خیلی کم، واقعیت دارد؟

آیا شما لایق ثروت هستید؟

تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که آیا شما لایق ثروت هستید یا خیر؟ خودتان چه فکر می‌کنید؟ پاسخ ما این است: قطعاً بله؛ اما چه دلیلی برای این موضوع وجود دارد؟ ما برای شما توضیح خواهیم داد. قبل از هر چیز یک نکته را در ذهن خود داشته باشید: فقر به هیچ‌کس خدمت نکرده است. فقیر بودن افتخار نیست و نمی‌توانید به آن مباحات کنید؛ اما چرا؟ رازهای رسیدن به ثروت و دلایلی که در زیر به آن اشاره می‌کنیم، نشان می‌دهد که ثروت چه کمک شایانی به شما و اطرافیانتان می‌کند. شما با کدام یک موافقید؟

پول از شما یک خیر نوع‌دوست می‌سازد

اگر بتوانید میزان درآمد خود را افزایش دهید، یعنی سود حاصل از کسب‌وکارتان چندبرابر می‌شود.‌ این یک معادله ساده است. سود بیشتر شما یعنی بیشتر می‌توانید ببخشید. در واقع شما با کسب ثروت بیشتر بر دنیا تأثیر بهتری خواهید داشت. اگر‌ پول نداشته باشید نمی‌توانید حتی به اطرافیان نزدیک خود کمک کنید تا مشکلاتشان را حل کنند و شاد باشند.

نمی‌توانید هیچ تغییری در جهان ایجاد کنید. پس این اولین دلیلی است که باید ثروتمند شوید.‌ یکی از رازهای رسیدن به ثروت کمک کردن به افرادی است که دوستشان دارید. اکنون که می‌دانید یک شخص فقر به هیچ کس نمی¬تواند کمک کند، مخصوصا به خود شما، پس دست به کار شوید تا پول روی پول بگذارید.

رازهای رسیدن به ثروت
می‌توانید به دیگران کمک کنید

 

ثروتمند بودن یعنی شما شکوفا شده‌اید

درواقع اگر ثروتمند شوید، از چند جهت برای شما مفید خواهد بود. البته به یاد داشته باشید همه چیز تنها به پول داشتن خلاصه نمی‌شود. آنچه بیشتر از این اهمیت دارد شخصیتی است که شما با میلیونر شدن قرار است به آن تبدیل شوید. مهم‌ترین راز از رازهای رسیدن به ثروت در فرایند میلیاردر شدن نهفته است.

بین یک فرد پول‌دار و کسی که در یک ساندویچی گارسون است، تفاوت‌های زیادی وجود دارد. این تفاوت از جنبه بهتر یا بدتر بودن نیست، آنچه مهم بوده تکامل شخصیت فردی است، البته به شرطی که میلیاردرها خودشان برای رسیدن به ثروت تلاش کرده باشند. شما در مسیری که حرکت می‌کنید به سه شیوه مختلف خودتان را می‌سازید. سه شیوه خودسازی در این مسیر عبارت‌اند از:

شما خالق ارزش‌افزوده هستید

زمانی که در پاراگراف قبل در مورد تفاوت فرد میلیاردر با گارسون یک رستوران صحبت کردیم، شاید در ابتدا باعث شد تا کمی برآشفته شوید و احساس کنید این مقاله ممکن است ایراد داشته باشد؛ اما تفاوت همین‌جا است. گارسون یک رستوران کاری می‌کند که همه قادر به انجام آن هستند؛ اما مدیران و کارآفرینان، ارزشی را بر محصول یا خدمات می‌افزایند که این ارزش را هرکسی نمی‌تواند به آن اضافه کند‌. همین راز تفاوت آن‌ها است.

رازهای رسیدن به ثروت یعنی ارائه¬کردن چیزی به دیگران که بسیار ارزشمندتر از حالت اولیه خود است. به این معنا که اگر بتوانید بر ارزش چیزی بیفزایید، می‌توانید آن را چندین برابر به دیگران بفروشید و از این راه بر ثروت خود اضافه کنید. به‌اندازه‌ای خوب باشید که کسی نتواند با شما رقابت کند.

رازهای رسیدن به ثروت
شما خالق ارزش‌افزوده هستید

 

پیروزی از آن شما است

افرادی که به‌اندازه دلخواهشان ثروتمند نیستند، اغلب قربانی بوده و پیروز نمی‌شوند. آن‌ها مدام از این شکایت دارند که دنیا علیه آن‌ها است. این درست در حالی است که میلیاردرها مسئول زندگی خود هستند. شاید همه چیز مطابق میل آن‌ها نباشد؛ اما آن‌ها قدرت تغییر شرایط را در خود می‌بینند. آن‌ها از یک موجود بیچاره به یک قطب قوی جهان تبدیل می‌شوند که می‌توانند بر ارزش دنیای اطراف خود بیفزایند.

مدیریت عاقلانه پول، رازی دیگر از رازهای رسیدن به ثروت که در مسیر به آن می‌رسید

یک ضرب‌المثل قدیمی معتقد است برای مدیریت موارد بزرگ باید از کوچک‌ها شروع کنید. یعنی اگر بتوانید درآمد کم خود را به‌خوبی مدیریت کنید، قادر هستید درآمدهای کلان و هنگفت خود را نیز به‌خوبی کنترل کنید. شما در لاتاری برنده نشده‌اید که با دیدن این‌همه پول سردرگم شوید، بلکه خودتان زحمت کشیده‌اید، مسیری را طی کرده‌اید و در این راه استعداد دیگری از خودتان را شکوفا کرده‌اید که می‌داند با میلیاردها تومان پول چه کند.

در مقابل، زمانی که پول بادآورده‌ای کسب کنید، یعنی فرصت نداشته‌اید تا خودتان را با آن هماهنگ کنید. باورهایتان هنوز کوچک است و نمی‌تواند این میزان پول را نگه دارد. تلاش می‌کنید این پول را در مسیری سرمایه‌گذاری کنید؛ اما هیچ دیدگاهی در مورد آن ندارید و با فکری کوچک، صاحب ثروتی بزرگ شده‌اید.

رازهای رسیدن به ثروت
مدیریت عاقلانه پول یعنی بدانید چگونه خرج کنید

شما لایق یک زندگی بهتر هستید

دلیل دیگر از رازهای رسیدن به ثروت که توصیه می‌کند ثروتمند شوید، این است که با این ثروت به زندگی خوبی می‌رسید و این یعنی شما لایق یک زندگی بهتر هستید. فرزندانتان در رفاه بزرگ می‌شوند، به مدارس بهتر می‌روند، در خانه‌ای زندگی می‎‌کنید که دوست دارید و در هر حالی بهترین‌ها را دارید‌. شما لایق این‌همه خوشی هستید، پس احساس گناه نکنید و نگذارید کسی به‌خاطر آنچه با تلاش به دست آورده‌اید، شما را سرزنش کند.

اگر کسی به شما احساس گناه داد یا سعی کرد شما را به‌خاطر ثروتی که دارید گناهکار جلوه دهد، اصلاً به سخنان او گوش ندهید. او با این روش از بار گناه خود کم می‌کند. اجازه ندهید این سخنان پوچ شما را از حرکت در مسیر بازدارد. به خود بگویید من در خانه رؤیاهایم زندگی می‌کنم، ماشین رؤیاییم را سوار می‌شوم و با خانواده‌ای که دوست دارم، زندگی می‌کنم. شما تلاش کرده‌اید، پس لایق آن هستید.

درست است که ماشین، خانه یا مواردی ازاین‌دست تنها اشیا هستند و به‌خودی‌خود ارزش ندارند؛ اما آنچه اهمیت دارد، تلاشی است که شما برای کسب آن کرده‌اید، ‌شخصیت شما بوده که در این راه تکامل پیدا کرده است، روابطی هستند که در راه کسب ثروت ایجاد کرده‌اید و قطعاً این جنبه‌ها بسیار مهم‌تر از خود ثروت است.

شما به دنیا آمده‌اید تا لذت ببرید. از داشتن آنچه حق شما است احساس گناه نکنید. تصور نکنید که چون دیگران ندارند، شما هم نباید داشته باشید. شما به آن‌ها هم کمک کنید تا هم خودتان خوشحال باشید، هم آن‌ها را در شادی خود سهیم کنید.

شما لایق بهترین زندگی هستید

 

راهکارهای رسیدن به ثروت بیشتر

هیچ قانون واحد یا از پیش نوشته شده‌ای برای ثروتمند شدن و کسب درآمد وجود ندارد. اما روش‌ها و راهکارهایی وجود دارند که پیروی از آن‌ها می‌تواند باعث خلق ثروت شود. یکی از اصلی‌ترین آن‌ها داشتن برنامه‌ریزی منظم مالی و پس انداز است. خیلی از افراد از دهه سوم زندگی، فعالیت‌های کاری و کسب درآمد خود را آغاز می‌کنند.

در این سنین، به علت اینکه توان و انرژی افراد زیاد است، از لحاظ ساعات کاری می‌توانند بیشتر کار کنند. این زمان بهترین فرصتی است که می‌توانند پایه و اساس ثروت خود را به خوبی شکل دهند. شما باید سعی کنید که برای خود یک پس انداز مناسب در نظر بگیرید. مقدار این پس انداز، خیلی مهم نیست. مهم این است که شما درصد خاصی از سرمایه خود را پس انداز کنید. مثلا می‌توانید از صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا روش‌های کسب درآمد به صورت فعال استفاده کنید.

خیلی از افراد تصور می‌کنند که بهترین راه سرمایه‌گذاری، گذاشتن پول در بانک است. اگرچه گذاشتن پول در بانک راه ایمن برای حفظ دارایی است، اما معمولاً در کشوری مانند ایران به علت این که تقریباً هر ساله تورم ۳۰ درصدی داریم، قرار دادن پول در بانک و کسب سود سالیانه ۱۸ درصدی، راهکار مناسبی نیست؛ به همین دلیل بهتر است که سعی کنیم پول خود را در جاهایی قرار دهیم که برای ما تولید ثروت می‌کند یا حداقل نسبت به تورم ۳۰ درصدی ضرر نمی‌کنیم.

رازهای رسیدن به ثروت
سرمایه‌گذاری درست، مهم‌ترین کار برای رسیدن به ثروت

اسیر تبلیغات نشویم!

اگر ما به اطراف خود نگاه کنیم می‌بینیم که خیلی از رسانه‌ها به طرق مختلف، هجمه تبلیغاتی زیادی را به ما وارد می‌کنند. این تبلیغات عمدتاً چیزهایی هستند که واقعاً به آن‌ها نیازی نداریم و اگر هم به آن‌ها نیاز داشته باشیم، می‌توانیم آن‌ها را با قیمت بهتر و با قابلیت‌های معمولی خریداری کنیم.

به طور مثال یک گوشی تلفن همراه که بتواند نرم‌افزارهای ما را پشتیبانی و ارتباطات ما را مدیریت کند، برای ما کافی است. اما امروزه تبلیغات مخصوصاً در مورد گوشی‌های لوکس و گران‌قیمت از ما می‌خواهند حتما آیفون ۱۳ پرو مکس بخریم و به کمتر از آن هم قانع نباشیم! در واقع هدف این تبلیغات صرفا این است که نزدیکان خود را تحت تأثیر قرار دهیم و درآمد

زیادی از خود را پای وسایل گران بدهیم!

توصیه می‌کنیم اگر قرار است که واقعاً ثروتمند شوید و برای آن برنامه‌ریزی دارید، از برخی تجملات بیهوده صرف‌نظر کنید و از زیبایی‌های کوچک زندگی لذت ببرید. متأسفانه درصد عظیمی از خریدهای ما تجملاتی هستند که عمدتاً برای تحت تأثیر گذاشتن دوستان و اطرافیان است و شاید واقعا نیاز خاصی به آن‌ها نداشته باشیم.

رازهای رسیدن به ثروت
برای رسیدن به ثروت باید از تجملات و مخارج بیهوده اجتناب کنید

 

ایجاد توازن بین درآمد و مخارج

یکی از رازهای رسیدن به ثروت این است که عاقلانه خرج کنید. باید همواره مدیریت دخل‌وخرج خود را داشته باشید. خرید شما باید کمتر از درآمدتان باشد تا همواره بتوانید درصد خاصی از درآمد خود را سرمایه‌گذاری کنید.

سرمایه شما باید به گونه‌ای باشد که ارزش آن حفظ شود. اگر قرار باشد صرفاً مقداری پول را به صورت اسکناس نگهداری کنید، با توجه به مسائلی مانند تورم ممکن است که ضرر هم کنید!

تمام افراد ثروتمند دنیا به طور مداوم به دنبال یادگیری و آموزش بوده‌اند. به راستی کی از رازهای رسیدن به ثروت، یادگیری و آموزش مستمر است. هیچ فرد پولدار و شخصیت تأثیرگذاری را نمی‌شناسید که بدون آموزش، بدون تلاش، بدون پشتکار و بدون زحمت به جایی رسیده باشد. پس شما نیز باید سعی کنید که همین ویژگی‌ها را داشته باشید.

همه ثروتمندان دارای ذهنیت مثبت برای ثروتمند شدن بوده‌اند؛ از این رو داشتن تصور مثبت و تمرکز بر راه‌اندازی کسب‌وکار یا بهتر شدن کسب‌وکار و افزایش مهارت‌های مختلف، از مسائل مهم در مورد کسب ثروت هستند.

دوباره تاکید می‌کنیم حتماً برنامه‌ریزی کنید و برای افزایش روزافزون درآمدتان تلاش بیشتری داشته باشید. برنامه اصلی شما باید این باشد که نسبت به دیروز، پول بیشتری به دست بیاورید.

برای کسب درآمد فعال باید از روش‌های نوین استفاده کنید

 

خلق ثروت زمان بر و مستلزم تلاش است

نکته بسیار مهم این است که هیچ‌کدام از ثروتمندان دنیا یک شبه یا به صورت اتفاقی پولدار نشده‌اند. این پروسه، زمان‌بر و همراه با سختی‌های زیادی است. مطمئناً در ابتدای راه سختی‌های بیشتری هم دارد. پس حتماً بدانید که نیاز است که زمان زیادی را برای آن بگذارید.

دنیای امروز دنیای تکنولوژی، فناوری و مهارت‌ها است. بدون داشتن یک مهارت نمی‌توانید در بازار کسب‌وکار موفق شوید. پس یکی دیگر از راه‌های رسیدن به ثروت این است که مهارت‌های خود را تقویت کنید و نقاط ضعف آن‌ها را از بین ببرید. آموزش‌های مختلف ببینید و بر اساس این آموزش‌ها، برای ارتقای سطح خود برنامه‌ریزی کنید.

یکی از بهترین بسترها برای کسب درآمد اینترنت است. قابلیت‌های اینترنت را فراموش نکنید. امروز بسترهای کسب درآمد به قدری زیاد شده‌اند که هر کسی می‌تواند از آن‌ها استفاده کنند. به طور مثال چه کسی فکر می‌کرد یک نرم‌افزار (اینستاگرام) که در ابتدا برای سرگرمی و تبادل پیام ساخته شده بود، حالا این همه کسب‌وکار اینترنتی در آن فعالیت داشته باشند؟

از همه بسترها و امکانات می‌توان برای خلق ثروت استفاده کرد

ارزش‌ها را جدی بگیرید

شاید شما هم افراد زیادی را بشناسید که ثروتمند باشند؛ اما اگر دقت کنید در میان این افراد می‌توانید بین افراد خودساخته و افرادی که یک‌شبه میلیونر شده‌اند، تفاوت قائل شوید. تفاوت اصلی این دو گروه همان رازهای رسیدن به ثروت است. افرادی که با تلاش خودشان میلیونر شده‌اند، حتماً قبل از هر کار ارزش‌ها، اولویت‌ها و باورهای خود را بررسی کرده‌اند.

شما هم می‌توانید میلیونر شوید. کافی است برای خود فهرستی از مواردی تهیه کنید که برایتان ارزش دارد و به آن‌ها ایمان دارید. سپس بر اساس این موارد می‌توانید برنامه‌هایی را ردیف کنید که قرار است محور اصلی زندگی شما باشند. اکنون وقت آن است که از همین ارزش‌ها شروع کنید.

برای زندگی مرفه برنامه‌ریزی کنید

 

برای زندگی مرفه برنامه‌ریزی کنید

قبل از اینکه به زندگی مرفه برسید، لازم است تا از قبل همه چیز را برای رسیدن آماده کنید؛ اما آیا می‌دانید چگونه؟ نمی‌توانید زندگی، پول، شهرت و موفقیت خود را فشرده کنید و در زندگی کوچک کنونی خود جا دهید. باید همه چیز را آماده کنید تا بتوانید شکوه را با همه عظمتش درک و البته زندگی کنید. این ضرب‌المثل قدیمی را فراموش نکنید که عقیده دارد اگر بسازی، می‌آید! زندگی، فکر و ایده‌های خود را بزرگ کنید و سپس به دنبال رؤیای خود بروید.

بی‌نظمی ممنوع!

اگر زندگی شما به‌هم‌ریخته و بی‌نظم باشد، نمی‌توانید موفق شوید و به ثروت موردنظر خود دست پیدا کنید. باید بتوانید اولویت‌های خود را روشن و مشخص کنید، بهانه‌ها را حذف کرده و سادگی را چاشنی کار خود کنید، اجازه ندهید هیچ چیزی شما را از رسیدن به هدفتان باز دارد.

هدف شما چیست؟

اگر ندانید هدف شما چیست و قرار است به کجا برسید، به هیچ شیوه‌ای نمی‌توانید مسیر خود را مشخص کنید. قبل از شروع باید بدانید دقیقاً چه می‌خواهید و اهداف خود را روشن و قابل دستیابی تنظیم کنید. موفقیت، رؤیا نیست. باید بتوانید موفقیت خود را ارزیابی کنید. باید قابل‌اندازه‌گیری باشد و مشخص کنید چگونه باید به آن دست پیدا کنید.

برای ثروتمند شدن عجله نکنید

یکی از رازهای رسیدن به ثروت این است که عجله نکنید. این مسیر طولانی بوده و سریع رسیدن به آن ممکن نیست. راه درست این بوده که مخارج خود را کم کنید و دارایی خود را افزایش دهید. اگر درآمد شما بیشتر صرف هزینه‌های شما ‌شود، هزینه‌هایی مانند ماشین، خانه یا هزینه‌های تجملاتی می‌توانند درآمد شما را تمام کنند.

سعی کنید از طریق سرمایه‌گذاری در بازارهای مناسب، ثروت خود را افزایش دهید. ساختمان، اوراق قرضه، بازار بورس یا طلا می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای این کار محسوب شوند. مواردی را انتخاب کنید که مشمول مالیات نمی‌شوند.

 

برای ثروتمند شدن عجله نکنید

 

ببخشید تا به دست آورید

حتماً شما هم بارها شنیده‌اید که از هر دستی بدهید، از همان دست می‌گیرید. فراموش نکنید که شما نمی‌توانید این پول را با خود به آن دنیا ببرید. پس تا هستید، ببخشید و اجازه دهید دیگران هم در شادی شما شریک شوند. به خیریه‌ها کمک کنید و سعی کرده جریان پول را در زندگی خود افزایش دهید.

کلام آخر

بدون شک برای موفقیت، نیازمند دیدن آموزش‌ها و گرفتن مشاوره از متخصصین در این حوزه هستی؛. به همین دلیل بهترین کتاب‌های روانشناسی و موفقیت می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر شما داشته باشند. هیچ کس نمی‌تواند مدعی شود که کتاب اثر مرکب دارن هاردی تأثیر قابل‌توجهی در رسیدن به موفقیت ندارد. ما در سایت آرزومارکت تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا راهکارهای مهمی برای موفقیت در حوزه کسب‌وکار و خلق ثروت را ارائه بدهیم.

انجام دادن این راهکارها ( که حقیقتا نیاز به زمان و پشتکار بسیار زیادی دارد ) می‌تواند باعث تغییر سبک زندگی افراد و کسب درآمد بسیار زیادی شود. کافی است به سایت ما مراجعه کنید و از محصولات متنوعی که برای کسب مهارت‌ها و رازهای رسیدن به ثروت ارائه کرده ایم، بهره‌مند شوید.

پکیج بهترن کتابهای منتخب جهان
پکیج هشت (8) عددی کتاب صوتی با 60 در صد تخفیف
-

100.000تومان

کتاب صوتی چهارراه پولسازی رابرت کیوساکی
کتاب صوتی چهارراه پولسازی
رابرت کیوساکی

20.000تومان

کتاب صوتی آیین دوست یابی
کتاب صوتی آیین دوست یابی | اثر دیل کارنگی
دیل کارنگی

21.000تومان

کتاب صوتی بیندیشید و ثروتمند شوید
کتاب صوتی بیندیشید و ثروتمند شوید اثر ناپلئون هیل
ناپلئون هیل

21.000تومان

کتاب صوتی علم ثروتمند شدن
کتاب صوتی علم ثروتمند شدن | نوشته والاس واتلز
والاس واتلز

16.000تومان

کتاب صوتی قهرمان درون
کتاب صوتی قهرمان درون، نویسنده راندا برن
راندا برن

18.000تومان

فهرست مطالب

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x